Řízení komercializačních projektů

Kurz Řízení komercializačních projektů poskytuje ucelený přehled nástrojů a strategií pro efektivní přenos výsledků aplikovaného výzkumu do praxe. Účastníci se naučí, jak identifikovat tržní potenciál inovací, překonávat překážky v procesu komercializace a úspěšně uvést nové technologie, produkty či služby na trh.
Hlavní oblasti kurzu:
>> Identifikace tržního potenciálu výzkumných výstupů – jak rozpoznat, zda má inovace komerční využití a jak ji správně pozicovat.
>> Fáze řízení komercializačního projektu – od proof of concept přes prototypování, pilotní testování až po finální uvedení na trh.
>> Tvorba udržitelného byznys modelu – jak definovat hodnotovou nabídku, konkurenční výhodu a správnou cenovou strategii.
>> Duševní vlastnictví a právní aspekty – patenty, ochranné známky, licenční modely a strategie ochrany inovací.
>> Financování komercializace – grantové programy, investoři, venture capital, corporate venturing, veřejná podpora a další možnosti financování.
>> Spolupráce mezi akademickou sférou a průmyslem – jak efektivně řídit vztahy s partnery, vyjednávat smlouvy a vytvářet strategická konsorcia.
Cílem projektu je schopnost účastníka proměnit vědecké objevy a inovace v úspěšné komerční produkty nebo služby.
Počet míst je limitován na 30!
_____
Akce je realizována v rámci „OP JAK, výzvy 02_22_009_Smart Accelerator+ I, projektu Prague Smart Akcelerátor+“, s registračním číslem ‚CZ.02.01.02/00/22_009/0008344‘, který je spolufinancován Evropskou unií.