Marketing inovací čeká letos hodně práce - vybudovat web a inovační značku Prahy
Marketing projektu Pražského Smart Akcelerátoru (PSA) čeká v roce 2022 realizace všech klíčových aktivit. Ambicí je zhmotnit a prezentovat výsledky práce týmu odborníků PSA pro širokou odbornou i laickou veřejnost. Důvodem, proč se musí marketingová komunikace posunout na zcela novou kvalitu a úroveň, je situace, ve které Praha dlouhodobě žádnou propagaci svého inovačního prostředí nedělá.
Hlavní město aktivně neřídí svou inovační značku tak, jak se o to snaží mnohé jiné světové metropole. “Přitom z výzkumů a analýz vyplývá, že značka Prahy je v globálním kontextu silnější, než značka České republiky. A hlavní město má bezesporu výsadní postavení v regionu střední Evropy, i když o toto místo musí pečovat a zvyšovat svoji konkurenceschopnost vůči ostatním metropolím v okolí. Praha je ovšem celosvětově vnímána především jako město levného piva a sexu, na pozadí romantických historických kulis,” říká marketingový manažer projektu PSA Radek Melichar.
Praha jako město excelentní vědy a výzkumu
Pokud se tedy Praha chce profilovat jako město excelentní vědy a výzkumu, město inovativních a kreativních mozků, jako město přátelské a atraktivní pro špičkové odborníky, pro inovativní podnikatele a koneckonců i pro investory, musí začít aktivně budovat svou novou inovační značku a inovační identitu.
“Také proto jsme vybudovali a stabilizovali tým odborníků v rámci PSA a Pražského inovačního institutu, kteří se marketingové komunikaci věnují. Dále jsme spustili, nebo v nejbližší době spustíme, několik veřejných výběrových řízení na služby, které nám pomohou požadované aktivity plnit,” přibližuje práci marketingového týmu jeho manažer Melichar.
Jde například o vybudování plnohodnotného webu, který bude základem a informačním hubem pro kontinuální propagaci pražského inovačního prostředí. “Kromě kvalitního web content managementu chceme rovněž nabídnout prostor partnerům a důležitým hráčům. Naší vizí je vytvoření “marketplace” (nebo chcete-li “Zlatých stránek”) pro všechny zainteresované subjekty pražského inovačního ekosystému,” doplňuje Melichar. Dále se bude jednat i o služby v oblasti event managementu, výkonnostního marketingu nebo tvorby audio a video materiálů.
V letošním roce bude marketing PSA organizovat několik eventů, které se zaměří na konkrétní témata a oblasti, v nichž má Praha globálně špičkové výsledky nebo velký potenciál do budoucna. Tuzemské i mezinárodní akce se odehrají na naší “domácí” půdě, tedy v Podnikatelském a inovačním centru HMP a budou určeny pro veřejnost. “Chceme také natáčet videospoty, připravovat audio materiály a samozřejmě dál prohlubovat komunikaci inovačního ekosystému v Praze na sociálních sítích, včetně placených kampaní,” dodává manažer Melichar. Letos tak čeká z hlediska marketingové komunikace celý tým hodně práce. Praha a rozsáhlý pražský inovační ekosystém si větší propagaci ale jistě zaslouží.
Photo by Mikael Blomkvist from Pexels