Institut 13. leden 2022

Marketing inovací čeká letos hodně práce - vybudovat web a inovační značku Prahy

Marketing projektu Pražského Smart Akcelerátoru (PSA) čeká v roce 2022 realizace všech klíčových aktivit. Ambicí je zhmotnit a prezentovat výsledky práce týmu odborníků PSA pro širokou odbornou i laickou veřejnost. Důvodem, proč se musí marketingová komunikace posunout na zcela novou kvalitu a úroveň, je situace, ve které Praha dlouhodobě žádnou propagaci svého inovačního prostředí nedělá.

Hlavní město aktivně neřídí svou inovační značku tak, jak se o to snaží mnohé jiné světové metropole. “Přitom z výzkumů a analýz vyplývá, že značka Prahy je v globálním kontextu silnější, než značka České republiky. A hlavní město má bezesporu výsadní postavení v regionu střední Evropy, i když o toto místo musí pečovat a zvyšovat svoji konkurenceschopnost vůči ostatním metropolím v okolí. Praha je ovšem celosvětově vnímána především jako město levného piva a sexu, na pozadí romantických historických kulis,” říká marketingový manažer projektu PSA Radek Melichar.

Praha jako město excelentní vědy a výzkumu

Pokud se tedy Praha chce profilovat jako město excelentní vědy a výzkumu, město inovativních a kreativních mozků, jako město přátelské a atraktivní pro špičkové odborníky, pro inovativní podnikatele a koneckonců i pro investory, musí začít aktivně budovat svou novou inovační značku a inovační identitu.  

“Také proto jsme vybudovali a stabilizovali tým odborníků v rámci PSA a Pražského inovačního institutu, kteří se marketingové komunikaci věnují. Dále jsme spustili, nebo v nejbližší době spustíme, několik veřejných výběrových řízení na služby, které nám pomohou požadované aktivity plnit,” přibližuje práci marketingového týmu jeho manažer Melichar. 

Jde například o vybudování plnohodnotného webu, který bude základem a informačním hubem pro kontinuální propagaci pražského inovačního prostředí. “Kromě kvalitního web content managementu chceme rovněž nabídnout prostor partnerům a důležitým hráčům. Naší vizí je vytvoření “marketplace” (nebo chcete-li “Zlatých stránek”) pro všechny zainteresované subjekty pražského inovačního ekosystému,” doplňuje Melichar. Dále se bude jednat i o služby v oblasti event managementu, výkonnostního marketingu nebo tvorby audio a video materiálů.

V letošním roce bude marketing PSA organizovat několik eventů, které se zaměří na konkrétní témata a oblasti, v nichž má Praha globálně špičkové výsledky nebo velký potenciál do budoucna. Tuzemské i mezinárodní akce se odehrají na naší “domácí” půdě, tedy v Podnikatelském a inovačním centru HMP a budou určeny pro veřejnost. “Chceme  také natáčet videospoty, připravovat audio materiály a samozřejmě dál prohlubovat komunikaci inovačního ekosystému v Praze na sociálních sítích, včetně placených kampaní,” dodává manažer Melichar. Letos tak čeká z hlediska marketingové komunikace celý tým hodně práce. Praha a rozsáhlý pražský inovační ekosystém si větší propagaci ale jistě zaslouží. 

 

Photo by Mikael Blomkvist from Pexels

 

logolink OPVVV

Na vašem soukromí nám záleží

Používáme soubory cookies

Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami.

Na vašem soukromí nám záleží

Používáme soubory cookies

Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského prostředí, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami.

Nastavení souborů cookies

  • Zajišťují, že naše stránky fungují správně a bezpečně na všech zařízeních.

  • Díky nim lépe poznáme, co vás zajímá a můžeme tak neustále zlepšovat tento web k vaší spokojenosti.

  • Tyto cookies nám pomáhají s cílením reklamy tak, aby co nejvíce odpovídala vašim zájmům a preferencím.