Business
Prague Smart Accelerator (PSA)
Prague Smart Accelerator (PSA)
PSA patří do rodiny projektů Evropské unie nazvané Národní výzkumná a inovační strategie pro inteligentní specializaci. Každý region by si měl zvolit obory, v rámci nichž bude úspěšně rozvíjet podnikání na svém území. A propojovat v nich akademiky, výzkumníky, státní správu i podnikatele a umět je také srozumitelně komunikovat veřejnosti.
inovační manažer Prahy Tomáš Lapáček:
“Hlavní inovační potenciál je uložen v lidech, proto i projekt Prague Smart Accelerator cílí na vybudování stálého týmu města, který bude pomáhat dále odhalovat a propojovat lidské zdroje podnikavosti a inovací. K tomu je nutné vytvářet příznivé podmínky, a proto budeme i v rámci jedné z budoucích inovačních platforem pod Pražskou inovační radou hledat nástroje pro motivaci expertů a vědeckých pracovníků k návratům do inovačního ekosystému Prahy.”
Aktivity projektu PSA
- Datová podpora
- Asistenční vouchery
- Mapování startupů
- Mapování inovačních kapacit v pražských firmách
- Mapování výzkumu na území Prahy
- Marketingová a komunikační strategie Prahy
- Podpora talentovaných a mimořádně nadaných dětí
- Sociální podnikání
- Vzdělávání a rozvoj kompetencí
Marketingová a komunikační strategie Prahy
Praha chce vytvořit inovační značku, kterou by se v Česku i zahraničí prezentovala jako ideální místo pro špičkovou vědu a inovační projekty. Připravuje také komunikační strategii, která pomůže účinněji propagovat výsledky výzkumu a inovací na území metropole.
inovační manažer pro Prahu Tomáš Lapáček:
„Praha se dlouhodobě na marketing inovací chystala a její pestré, i když velmi rozdrobené, inovační prostředí má v tomto ohledu velké očekávání. Je tu prostor pro posílení již tak silné značky Prahy tím, že ji představíme jako inovační hub a zároveň pomůžeme propagovat inovace místních subjektů právě díky síle brandu Prahy. Potenciál pro lepší komunikaci inovací směrem do světa je v metropoli velký a my nyní tvoříme nástroje, jak ji zlepšit a pražský inovační ekosystém více propojit.”
Propagace inovací v Praze řeší i 18 specialistů na komunikaci a PR z akademických institucí, firem a neziskového sektoru, kteří se scházejí v rámci inovační platformy.
odborný garant platformy a konzultant Tomáš Hrivnák:
„Naše expertní skupina je příležitostí dát projektu do vínku nestandardní marketingový a komunikační pohled, novou dynamiku a inspiraci. Proto je panel tak pestrý a kromě „obvyklých podezřelých“ z řad marketingových a komunikačních profesionálů obsahuje například i výkonné umělkyně, galeristky či antropology.”
Projekt PSA začal v polovině roku 2020 a potrvá do konce roku 2022.