Vzdělávání
Učitelé | Rozvoj nadání
Rozvoj nadání
Název programu s 8 worskhopy: Jak pracovat s nadanými žáky na SŠ
Cílová skupina: učitelé a pedagogičtí pracovníci na středních školách
Popis semináře:
>> Praktické vzdělávací aktivity
>> Inspirace do výuky – konkrétní tipy a metody, jak efektivně podporovat nadané studenty přímo ve školní praxi
>> Prostor pro sdílení zkušeností
Témata jednotlivých seminářů:
>> 25. září (14:00–16:00) – Rozvoj silných stránek při práci s nadaným žákem
>> 23. říjen (v odpoledních hodinách) – Modifikace vyučovacích metod a forem pro nadané žáky
>> 20. listopad (v odpoledních hodinách): Budování podpůrného prostředí pro SOČ
>> 11. prosinec (v odpoledních hodinách) – Spolupráce škol a školského poradenského zařízení
Časová dotace: Každý workshop cca 3 hodiny
Lektoři: Bude upřesněno.
Místo konání: Praha – PIC
_____________________________________________________________________________________________
Název programu: Týmový a individuální mentoring zaměřený na využití nástroje Talent Kompas
Cílová skupina: učitelé a pedagogičtí pracovníci na středních školách, kteří se zajímají o práci s nadanými dětmi
Obsah mentoringu:
>> Práce s nástrojem Talent Kompas (identifikace silných stránek žáků)
>> Plánování podpory napříč školou
>> Metodika pro rozvoj osobního potenciálu žáků a jejich silných stránek
Časová dotace: 71,5 hodin týmového a individuálního mentoringu v rámci jednoho půl rok
>> 2 intenzivní školicí dny + krátká odpolední setkání
Lektoři: Bude upřesněno.
Místo konání: Bude upřesněno.
Konkrétní informace o nástroji Talent Kompas a náplni jednotlivých workshopů se dozvíte na setkání pro zájemce na začátku září.
_____________________________________________________________________________________________
Název programu: Odborná skupina pro podporu nadání na SŠ
Cílová skupina: pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci, vedení škol a školských zařízení, zřizovatelé středních škol, pracovníci školských poradenských zařízení, pracovníci veřejné správy, kteří se zajímají o práci s nadanými dětmi
>>>> Jste odborník či máte dlouholetou praxi v oblasti nadání žáků? Pro tuto metodiku hledáme příklady dobré praxe, a tak budeme rádi, když se nám ozvete na e-mail stindlova@prahainovacni.eu a budete s námi spolupracovat.
Náplň práce skupiny:
>> Spolupráce na tvorbě metodiky pro práci s nadanými směrem ke školám, které s nadanými již pracují.
>> Sdílení dobré praxe, výměna zkušeností a přístupů.
>> Podpora škol pracujících s nadanými studenty.
Časová dotace: 38 kulatých stolů během 3 let (každý KS 3 hodiny)
Forma semináře: hybridní (prezenční i online)
Místo konání: PIC, Pii, EdVenture Lab
Výsledkem snažení této skupiny bude metodika vhodná pro školy, které již mají rozvinutý systém podpory nadání.
Metodický tým:
Lukáš Borovička
Lukáš Borovička, působí jako krajský koordinátor podpory nadání v Praze pro Národní pedagogický institut. Díky své odborné kvalifikaci a profesní zkušenosti intenzivně spolupracuje s učiteli a školními týmy na rozvoji vzdělávacích programů pro nadané žáky. V projektu povede skupinu odborníků, která se bude zabývat tvorbou metodiky pro střední pražské školy věnující se práci s nadanými žáky.
Jitka Kmentová
Jitka Kmentová je zkušená pedagožka, mentorka a lektorka, která se dlouhodobě věnuje podpoře nadaných žáků a inovacím ve vzdělávání. Jako bývalá ředitelka Gymnázia Na Zatlance v Praze prosazovala individuální přístup k učení a rozvoj silných stránek studentů prostřednictvím alternativního programu ŠVP ALT. Ve spolupráci se spolkem JOB a dalšími vzdělávacími institucemi se zaměřuje na školský leadership a na to, jak efektivně rozvíjet potenciál talentovaných žáků v běžném školním prostředí. Za svou práci získala Medaili MŠMT za zásluhy ve školství.
Olga Daskin
Olga Daškinová je zkušená učitelka z Gymnázia Na Zatlance v Praze, která výrazně přispěla k vytvoření a implementaci inovativního alternativního vzdělávacího programu ŠVP ALT určeného pro nadané žáky. Úzce spolupracovala s Jitkou Kmentovou, mentorkou a bývalou ředitelkou školy, na rozvoji metod zaměřených na individualizaci výuky, mezipředmětové projekty a podporu silných stránek studentů. Díky svému pedagogickému přístupu a odbornému zázemí je klíčovou postavou v rozvoji prostředí, které podporuje potenciál nadaných žáků.